I undervisningen i FVU-digital gælder princippet om at formidling/fremlæggelse af det indlærte for andre, kvalificerer indlæringen. Selvom der er tale om meget konkrete IT-tekniske færdigheder, vil der være meget på spil for den enkelte deltager, når de overtager storskærmen og skal vise de andre på holdet, hvordan de fx sender en mail til flere modtagere og CC til underviseren, eller sætter et billede ind i en e-mail. Der vil være meget opmærksomhed på, hvordan opgaven udføres, og de andre deltagere vil selv sidde og tænke over hvordan de selv ville løse opgaven. Det er en god måde at styrke koncentrationen og holde fokus på. Du vil også møde deltagere, der mener at de kan det hele, og at de spilder deres tid på kurset. Det er oplagt at få dem til at demonstrere for de andre, hvordan man arbejder med de forskellige færdigheder. Det vil her blive afsløret, om de rent faktisk mestrer færdighederne, eller om de burde antage en mere ydmyg tilgang til kursets læringsmål.
På nogle hold kan man tilrettelægge den sidste undervisningsgang med projektlignende arbejde, hvor deltagerne løser opgaver fx i makkerpar, og fremlægger resultaterne for hele holdet. Her drejer det sig om at man får mange af de færdigheder i spil, som man har lært gennem kurset. Fx, hvis der har været arbejdet med Office 365, kan det være en PowerPoint med indsættelse af tekster og billeder og formaterede overskrifter m.v.