Trinplacering

Deltagere, der tilhører målgruppen, og har meget begrænsede engelskfærdigheder placeres på trin 1.

Trinplacering kan i øvrigt gennemføres første undervisningsgang (i form af opgaver, som i sig selv er træning).

Selvevaluering på dansk og obligatorisk samtaleguide giver en indikation af, hvilket trin kursisten skal indplaceres på – om det f.eks. er trin 1/trin 2 eller snarere trin 3/trin 4.

Her finder i materiale til trinplacering, som kan anvendes til mere præcis afklaring af, hvilket trin kursisten skal indplaceres på – idet man vælger det trinplaceringsmateriale, som man skønner er mest relevant.

Trinplacering – trin 1 eller 2

Trinplacering – trin 2 eller 3

Trinplacering – trin 3 eller 4 (Ferielejlighed) eller (Vaskeri)

Som en tommelfingerregel kan man gå ud fra, at hvis kursisten har mindre end 50% af opgaverne i materialet rigtige, så hører vedkommende til på det laveste af de to trin – og på det højeste, hvis han/hun har mere end 50% rigtige.

For god ordens skyld skal det understreges, at der er tale om et grundlag for underviserens vurdering af trinplacering – ikke en facitliste.

Materialet angiver en struktur og et niveau for trinplaceringen. Det kan bruges som det er, eller det kan bruges som udgangspunkt og inspiration for eget-produceret materiale.

Anvend om muligt billeder og tekster, der er hentet fra den aktuelle kontekst

  • den virksomhed eller branche, det handler om
  • en genkendelig hverdagskontekst – f.eks. som i trinplaceringsmaterialet fra trin 1 til 2.