Sproglige/mundtlige forudsætninger

Udsagn til undervisningsplanen (venstre spalte) kan kopieres og er formuleret så man kan sætte navn eller han/hun foran.

Højre spalte angiver, hvordan man kan formulere et mål, der relaterer sig til venstre spaltes beskrivelse, hvis man vil anvende dokNet.dk som redskab til evaluering/synliggørelse af progression.

Download word-dokument med indholdet af skuffen her:

Bemærk: Det er til inspiration og kopiering, hvis det er relevant. Det er ikke en skabelon.

Kursisten vil gerne opnå

doknet-formulering

vil gerne have et større ordforråd

vil gerne kunne forklare sig bedre

vil kunne huske, hvad svære ord betyder

vil gerne kunne udtrykke sine meninger klarere

vil kunne og turde stille sig op og fremlægge for holdet

vil sige mere på klassen

vil deltage mere aktivt i diskussionerne i sin studiegruppe

vil kunne lave et mundtligt oplæg uden at læse op fra sine noter

vil turde sige noget i en gruppe

vil turde sige noget til møder

vil kunne lave en god præsentation (PowerPoint el.lign.) der understøtter mundtlig fremlæggelse

vil kunne fremlægge et emne uden noter

vil kunne genfortælle en tekst/historie som en helhed

vil kunne huske detaljer fra en tekst/historie

Har et funktionelt ordforråd

Andre kan forstå mine forklaringer

Kan huske, hvad svære ord betyder

Kan og tør udtrykke mine meninger

Kan og tør stille mig op og fremlægge for holdet

Er med i snakken på klassen

Deltager aktivt i diskussioner i studiegruppe

Kan lave et mundtligt oplæg uden at læse op fra noter

Tør sige noget i grupper

Tør sige noget til møder

Kan lave en præsentation, der støtter mit oplæg

Kan fremlægge et emne uden noter

Kan genfortælle en tekst/historie som en helhed

Kan huske detaljer fra en tekst/historie