Udsagn til undervisningsplanen (venstre spalte) kan kopieres og er formuleret så man kan sætte navn eller han/hun foran.
Højre spalte angiver, hvordan man kan formulere et mål, der relaterer sig til venstre spaltes beskrivelse, hvis man vil anvende dokNet.dk som redskab til evaluering/synliggørelse af progression.
Download word-dokument med indholdet af skuffen her:
Bemærk: Det er til inspiration og kopiering, hvis det er relevant. Det er ikke en skabelon.
Kursisten vil gerne opnå |
doknet-formulering |
vil kunne og turde skrive korte beskeder på arbejdet vil kunne klare de skriveopgaver, der kræves på arbejdet vil gerne kunne og turde skrive SMS-beskeder vil gerne kunne og turde skrive opdateringer på facebook vil kunne skrive en ansøgning vil have bedre styr på sine noter vil kunne leve op til krav til skriftlige opgaver på uddannelse vil kunne skrive opgaver, så de virker mere studieagtige vil kunne bruge flere fremmedord og fagbegreber i tekster vil kunne finde ud af at bygge en opgave ordentligt op (struktur) vil kunne søge hjælp til opgaver på en hensigtsmæssig måde vil kunne skrive en god indledning og konklusion vil kunne skrive en rigtig indholdsfortegnelse og litteraturliste vil kunne skrive tekster så de passer til forskellige modtager- og afsenderforhold vil kunne hjælpe sine børn med skriftlige opgaver |
Kan og tør skrive korte beskeder på arbejdet Kan klare skriveopgaver på arbejdet Kan og tør skrive SMSer Kan og tør skrive facebook-opdateringer Kan skrive en ansøgning Har styr på mine noter Kan skrive opgaver der lever op til krav på studie Kan skrive opgaver, så det passer til studiet Kan bruge fremmedord og fagbegreber i mine tekster mindmap til at få overblik og komme i gang med skrivning Kan bruge kildehenvisninger til egne tekster Kan opbygge en tekst i afsnit og underafsnit Kan skrive en tekst, der udgør en sammenhængende helhed Kan arbejde procesorienteret med mine tekster Kan bruge konstruktiv respons i arbejdet med mine tekster Kan skrive en god indledning og konklusion Kan opbygge indholdsfortegnelse og litteraturliste undervejs Kan tilpasse mine tekster efter modtager-/afsenderforhold Kan hjælpe mine børn med skriftlige opgaver |