Studie/uddannelse
Udsagn til undervisningsplanen (venstre spalte) kan kopieres og er formuleret så man kan sætte navn eller han/hun foran.
Højre spalte angiver, hvordan man kan formulere et mål, der relaterer sig til venstre spaltes beskrivelse, hvis man vil anvende dokNet.dk som redskab til evaluering/synliggørelse af progression.
Download word-dokument med indholdet af skuffen her:
Bemærk: Det er til inspiration og kopiering, hvis det er relevant. Det er ikke en skabelon.
Baggrund, erfaringer og motivation for OBU - eksempler |
doknet-formulering (afspejler kursistens intentioner/mål med undervisningen) |
har problemer med at klare sit studium oplever det som meget tids- og energikrævende at læse kan ikke nå at læse pensum føler sig ofte til overs eller til besvær i gruppearbejde oplever tit ikke at kunne notere, lytte og deltage aktivt i undervisningen på samme tid oplever at bruge alt for lang tid på skriftlige opgaver har svært ved at læse egne skriftlige opgaver har svært ved at forstå svære fagbegreber har svært ved at huske indholdet af fagtekster vil gerne have en uddannelse, men lever ikke op til adgangskravene. |
Kan gennemføre mit studie Kan skimme- og oversigtslæse Kan prioritere vigtige og relevante tekster i pensum Kan klare mig i gruppearbejdet Kan følge med i undervisningen
Kan strukturere min skriveproces Kan bruge oplæsningsfunktion til selvkorrektur under skrivning
Kan forstå de fagbegreber, jeg har brug for.
Kan bruge relevante hukommelsesstrategier Kan bruge relevante læseforståelsesstrategier Opfylder adgangskrav til uddannelse |