Kompetenceafklaring
IT-færdigheder ”Firmanavn”
Navn, medarbejder: ________________________________________________________________
Brug af iPad og generel brug af IT – sæt X ved dit kendskab til følgende færdigheder |
Godt |
Delvis |
Ingen |
|
1 |
iPad: Start/sluk, login/logge ud |
|||
2 |
iPad: Bruge betjeningsknapperne, touchskærmen |
|||
3 |
iPad: Bruge tastaturet med bogstaver, tal, specialtegn m.v. |
|||
4 |
iPad: Indrette skærmen med ikoner på de mest brugte apps på startskærmen |
|||
5 |
iPad: Håndtere opdateringer til iOS styresystem og apps |
|||
6 |
iPad: Download, installation og betjening af apps m.v. |
|||
7 |
iPad: Åbne/lukke/flytte/slette apps |
|||
8 |
Dele filer (dokumenter og billeder) med andre |
|||
9 |
Læse, skrive, sende, besvare og videresende e-mails, m.v. |
|||
10 |
Vedhæfte filer (dokumenter, billeder) til e-mails |
|||
11 |
Adresser: at finde e-mailadresser på dine kollegaer |
|||
12 |
Finde e-mails ved at søge efter dem, flytte/kopiere/slette e-mails |
|||
13 |
Appen Indstillinger: kender til de vigtigste indstillingsmuligheder |
|||
14 |
Informationssøgning på Internettet: at finde det du søger |
|||
15 |
Informationssøgning på Internettet: Google talesøgning |
|||
16 |
Informationssøgning på Internettet: gemme hjemmesider som Favoritter, håndtering af faner i browsere m.v. |
|||
17 |
Skrive og dele tekster med andre |
|||
18 |
Diktering af tekster (tale til tekst) |
|||
19 |
Markere, kopiere, klippe og indsætte tekster og billeder |
|||
20 |
Afspille lyd og video; indstille hastighed og lydstyrke, skift til fuld skærm m.v. |
|||
21 |
Fotos/kamera: at tage og redigere billeder, indsætte tekst og pile i fotos, dele dem med andre |
|||
22 |
Brug af virksomhedens egne apps: Driftweb, WebGis/webkort, Gi’ et Praj m.v. |
|||
23 |
Registrér din arbejdstid i SmartKlik |
|||
24 |
Brug af apps: e-Boks, borger.dk, sundhed.dk, mobilbank, NemID (elektronisk) m.v. |
|||
25 |
Kender til virksomhedens politik for IT-sikkerhed |
Se venligst bagsiden ….
Hvad er du rigtig god til i brugen af iPad/smartphone:
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
Eventuelle ønsker om færdigheder, du gerne vil lære, men som ikke er nævnt i skemaet på den anden side:
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________